Am zis pe un blog că este important să citeşti şi m-am trezit că mă contrazice lumea în fel şi chip. Na, oi fi greşind eu, da tot cred că e important să citeşti. Ca urmare, m-am gândit să deschid dezbaterea şi aici. Ia poftiţi de daţi cu părerea:

1. Este important să citeşti? De ce da? De ce nu?

2. Dacă tu consideri că da, este important doar pentru tine, în plan personal, sau crezi că este important aşa, la nivelul valorilor absolute? Ce este mai important decât să citeşti şi ce este mai puţin important?

3. Crezi că tuturor le-ar face bine să citească o carte sau consideri că sunt oameni cărora cititul nu le-ar folosi sau poate chiar le-ar face rău?

4. Ce este important pentru tine? (Da răspunde pe bune, nu băga d-alea umaniste dacă nu le crezi).

5. Ai senzaţia că lectura ţi-a folosit la ceva sau erai exact aceeaşi persoană şi dacă nu citeai nimic?

6. În condiţii extreme ai face nebunii şi sacrificii ca să îţi salvezi cărţile sau ca să ai timp să citeşti ori mai degrabă ar prima alte aspecte? (Întrebare al dracului de speculativă, că una e să îţi imaginezi nişte condiţii extreme şi alta să le trăieşti pe bune).

7. E important să citim numai cărţi bune? Dacă o persoană citeşte Sandra Brown are sens sau nu să mai citească?

8. E important să citim câte ceva din fiecare mare scriitor sau e mai important să citim numai ce credem că ne-ar interesa?

9. Dacă o carte nu ne place, e important să o terminăm sau mai bine o lăsăm baltă? Şi are sens să încercăm să o recitim după un timp?

10. (Pentru care mi-au sărit toţi în cap, acuzându-mă că sunt lipsită de empatie, că nu îi înţeleg pe vânzătorii de pâine şi viaţa lor grea şi că îi dispreţuiesc pentru că eu am citit şi ei nu. Precizez, a coişpea oară, că nu e aşa şi lansez întrebarea:) Credeţi că vânzătorilor de pâine le-ar face bine să citească o carte din când în când?

11. Consideraţi că literatura, prin marile ei poveşti şi modele – a influenţat valorile societăţii, inclusiv valorile după care trăim azi?

Nu trebuie să răspundeţi la toate întrebările. De fapt, nu trebuie să răspundeţi la niciuna dar vreau să ştiu ce gândiţi.

