Maybe it was a fine week for science. But it wasn’t  a fine week for books.

În traducere, n-am avut niciun succes cu cititul săptămâna trecută. Am avut atât de mult de lucru şi am ajuns acasă atât de târziu şi atât de obosită încât n-a mers deloc. Am început de două ori „Onorată instanţă” de John Banville după care mi-am zis că n-are sens să o iau şi a treia oară de la capăt în speranţa că poate m-o prinde. E păcat, că erau câteva idei mişto acolo, dar nu e momentul de Banville acum, clar.

De fapt, nu ştiu de ce e momentul, că am lăsat la jumătate şi „Stigmatul Casandrei” de Aitmatov. Mi s-a părut o carte scrisă pentru retardaţi de cineva care a citit prea multe reviste de paranormal. Niciun strop de autenticitate şi niciun strop de joc acolo, numai dialoguri goale şi pompoase, care fac uz de ipoteze deja răsfumate. Aitmatov pe care l-am iubit eu după „O zi mai lungă decât veacul” sau „Jamilla” nu e nicăieri. Şi mi se pare că şi romanul are o pagină lipsă la final, că se termină prea brusc.

(Pe de altă parte, dacă puteţi găsi „O zi mai lungă decât veacul” trebuie s-o citiţi neapărat).

M-am hotărât să nu mai termin cu tot dinadinsul cărţile care nu mă prind, viaţa e prea scurtă şi-s prea multe de făcut în ea, oricum.

În schimb, am fost la Cenaclul ProspectArt joia trecută şi a fost foarte mişto (ca de obicei). Am avut patru scriitori, dintre care doar unul mai citise aici, până acum. Eu nu m-am dumirit dacă scriitorii îşi refac povestirile după sugestiile primite dar dacă n-o fac e paguba lor! O să scriu totuşi ceva separat despre cenaclu, chiar şi cu întârziere.

Mi-am făcut deja lista de cumpărături pentru Târgul de Carte şi, după cum le ziceam şi băieţilor de la FanSF, probabil că o să fac rate la bancă să mi le cumpăr pe toate. Pentru că oricum nu e asta lista definitivă, clar.


