Astăzi o ciudăţenie peste care am dat în timp ce citeam o carte de psihologie: Giuseppe Arcimboldo (1527 – 1593). A debutat ca pictor de vitralii, dar a avut o carieră frumoasă de pictor de curte, mai întâi pentru Ferdinand I de Habsburg, apoi pentru fiul acestuia, Maximilian al II-lea şi pentru fiul acestuia, Rudolf al II-lea (Ocazie pentru mine să descopăr, spre ruşinea mea, cât de multă istorie am uitat; de ce naiba cultura generală nu stă şi ea locului unde ai lăsat-o?). În fine, ideea e că Arcimboldo a pictat o serie de portrete compuse din legume, fructe, ramuri, aranjate în aşa fel încât să pară figuri omeneşti. Uite-aşa:

Primăvara de Giuseppe Arcimboldo

Şi aşa, figura fiind Împăratul Rudolf al II-lea:

Vertumniu de Giuseppe Arcimboldo

Dar se poate şi cu cărţi:

Bibiotecarul, cum putea el lipsi?

Dacă în general compoziţiile de acest soi sunt amuzante, există şi unele care  îţi provoacă, mai degrabă, fiori, cum ar fi aceasta.

Patru anotimpuri şi un singur cap de Giuseppe Arcimboldo. Alte tablouri găsiţi la adresa de mai sus

Bun, deocamdată atât. Promit să mă documentez mai bine despre Arcimboldo şi să revin, pentru că mi se pare amuzant.

