Liviu Radu și Florin Pîtea sunt doi domni foarte cumsecade, ca să parafrazez titulul unui roman scris de primul dintre ei.  Ca urmare, au timp să spună o vorbă bună și despre ucenicii într-ale scrisului, ceea ce este demn de apreciat  într-o țară în care se plagiază, în care oamenii se cațără pe umerii altora ca să ajungă sus și în care dacă faci bine dezinteresat te ia lumea de prost.

Liviu Radu, în recenzia pe care o face în revista Nautilus antologiei „Dincolo de noapte”, scrie despre povestirea mea:

Copiii Diavolului de Laura Sorin. Este textul care o să placă cel mai mult celor din afara fandomului, pentru că este un text ce n-are treabă cu nici un gen, cu nici un canon. E pur şi simplu un text foarte bun. Dacă ar fi să mă iau după diferite semne, se pare că textul a fost scris pentru antologia cu zombi, care n-a mai apărut. E un text bine gândit, cu fraze-reper menite să rămână în mintea cititorului. Şi cu  mesaj. Un mesaj tare inteligent şi plin de idealism, la care m-aş fi aşteptat de la un scriitor începător, nu şi din partea unui ziarist cu experienţă. Fata asta a mai crescut cu câteva degete în faţa mea.

Textul, de fapt, nu a fost scris pentru antologia cu zombi, unde am trimis altceva, dar a fost scris imediat după sau, mai bine zis a fost început înainte și terminat după, iar soluția cu morții-vii mi s-a părut că se potrivea nemaipomenit în schema generală a povestirii. A ieșit, după cum mai scriam pe undeva, un text care mă reprezintă într-un mod extrem de personal.

Florin Pîtea, care a avut câteva cuvinte laudative despre textul meu la el pe blog, face o scurtă referire la acesta într-un interviu pe care îl acordă bloggerilor de la Fan SF.

VN: Cum vei lupta pentru promovarea tinerilor scriitori romani de SF&F?

FP: În măsura în care parcurg fie antologii de proză scurtă romînească, fie volume de autor, am obieciul să recenzez aceste cărţi pe blogul “Ţesătorul”. La fel se întîmplă şi cu apariţiile revistei Galileo, spre exemplu. Dacă am surprize literare plăcute, de regulă le semnalez, pentru că lucrurile bune nu se tac. De pildă, săptămîna trecută, într-o recenzie pe marginea antologiei “Dincolo de noapte” (îngrijită de Oliviu Crâznic), am evidenţiat remarcabilul debut literar al Laurei Sorin.

Ce spune Florin Pîtea despre genul lui de suflet, cyberpunk-ul, ce amintiri literare a depănat și ce mai pregătește puteți afla pe Fan SF. Plus anunțul că își va re-lansa cel mai recent roman, Anul terminal, pe 6 iulie, ora 18.00, la Librăria Engleză Anthony Frost, (lângă magazinul Muzica).

Eu le mulțumesc foarte mult celor doi domni pentru cuvintele frumoase.

